Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2014

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΓΙΟΡΤΗ

Γιορτάστηκε η Μέρα του Δασκάλου
400e9e39bbe82a198f3d7fc97a1fb03a_XL
Ο εορτασμός για την μέρα του Δασκάλου που παραδοσιακά οργανώνεται από την Ένωση Τούρκων Δασκάλων Δυτικής Θράκης, πραγματοποιήθηκε στις 23/11 σε κέντρο διασκέδασης πλησίον του Ιάσμου. Τον εορτασμό σφράγισε ο νόμος που βγάζει τώρα το κράτος σχετικά με την εκπαίδευση και για τον οποίο τονίστηκε πως είναι απαράδεκτος.
Στον εορτασμό που οργάνωσε η Ένωση Τούρκων Δασκάλων Δυτικής Θράκης, μετείχαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αϊχάν Καραγιουσούφ και Χουσείν Ζεϊμπέκ, οι εκλεγμένοι μουφτήδες Ιμπραήμ Σερίφ και Αχμέτ Μέτε, ο πρόξενος της Τ.C. στην Κομοτηνή Αλή Ριζά Ακιντζί, ο δήμαρχος Μύκης Τζεμίλ Καμπζά, ο πρόεδρος της Ένωσης Τούρκων Δασκάλων Δυτικής Θράκης Σαμί Τοραμάν, ο αντιπεριφερειάρχης Μουσταφά Κατραντζί, οι πρώην βουλευτές Μουσταφά Μουσταφά και Αχμέτ Φαίκογλου, ο Μουζεκί Αχμέτ-πρόεδρος του συλλόγου TÜRKSAD από την Βουλγαρία, δάσκαλοι , συνταξιούχοι δάσκαλοι και ένα πλήθος ομογενών.
Η εκδήλωση άρχισε με τον ύμνο του δασκάλου και με ενός λεπτού σιγή. Κατά τις ομιλίες των επισήμων, ο Σαμί Τοραμάν-πρόεδρος της Ένωσης Τούρκων Δασκάλων Δυτικής Θράκης, συνεχάρη όλους τους δασκάλους για την 24η Νοεμβρίου-Ημέρα του Δασκάλου.
¨Ο Θεός να μην θέσει σε κίνδυνο την μητέρα πατρίδα μας Τουρκία και την πατρίδα μας Ελλάδα !¨
Ο Τοραμάν εξέθεσε τις απόψεις του λέγοντας : ¨Οι άνθρωποι της μειονότητας έχουν
εκπαιδευτικά δικαιώματα που πηγάζουν από την συνθήκη της Λωζάννης. Η μειονοτική εκπαίδευση είναι αυτόνομη και ιδιωτική. Αυτό αναφέρεται ξεκάθαρα στα άρθρα 40 και 41 της συνθήκης. Δυστυχώς πρώτο από τα μεγάλα προβλήματα της μειονότητας έρχεται το εκπαιδευτικό. Αυτό το πρόβλημα συνεχώς επεκτείνεται. Είναι ανάγκη να παρασχεθεί νηπιακή εκπαίδευση σε τουρκικά και ελληνικά. Αυτοί που δεν μπορούν να μάθουν την μητρική τους γλώσσα δεν υπάρχει περίπτωση να μάθουν μια δεύτερη γλώσσα. Την ώρα που γίνεται πέρασμα στην μέσω μετακίνησης εκπαίδευση, πιστεύω πως είναι ανάγκη να επωφεληθούνε από την πείρα εκπαιδευτικών που αφιέρωσαν τη ζωή τους στην μειονοτική εκπαίδευση. Είναι γνωστή η αγάπη για την Τουρκία και τον τουρκικό πολιτισμό των μελών της Ένωσης Τούρκων Δασκάλων Δυτικής Θράκης.  Ο Θεός να μην θέσει σε κίνδυνο την μητέρα πατρίδα μας Τουρκία και την πατρίδα μας Ελλάδα !
Στον 21ο αιώνα ζητάμε και προσδοκούμε από την Ελλάδα την αναγνώριση της ταυτότητας μας. Πιστεύουμε πως αυτό είναι δικαίωμα των μειονοτήτων. Αισθανόμαστε περηφάνια ως Έλληνες πολίτες-μέλη της τουρκομουσουλμανικής μειονότητας¨.

¨Εάν δεν σταθούμε όρθιοι ως μειονότητα, δυστυχώς 20 χρόνια αργότερα δεν θα μπορούμε να μιλάμε για μειονοτική εκπαίδευση¨
Kabza
Ο δήμαρχος Μύκης Τζεμίλ Καμπζά συνεχάρη για την μέρα του δασκάλου και είπε πως ζούνε μια περίοδο που η μειονοτική εκπαίδευση αιμορραγεί. Ο Καμπζά είπε : ¨ Θα αντισταθούμε έναντι αυτών που δεν δίνονται μέχρι σήμερα. Η σημερινή κατάσταση της μειονοτικής εκπαίδευσης είναι γνωστή σε όλους. Πιστεύω πως ήρθε ο καιρός αντί να καθόμαστε να σηκωθούμε όρθιοι. Εάν δεν σταθούμε όρθιοι ως μειονότητα, δυστυχώς 20 χρόνια αργότερα δεν θα μπορούμε να μιλάμε για μειονοτική εκπαίδευση. Επιθυμώ όμως να αναφέρω και το εξής. Πολύτιμοι μας δάσκαλοι ή όπως λέει και ο δάσκαλος Τοραμάν ¨μυθικοί δάσκαλοι¨ ή ¨δάσκαλοι της Δημοκρατίας¨, να είστε βέβαιοι πως οι μαθητές που αναθρέψατε θα φέρουν πάντα αυτή την πίστη στις καρδιές τους¨.
¨Η παιδεία δεν είναι κάτι που δίνεται μόνο στα σχολεία. Κάθε τζαμί αποτελεί μια γωνιά παιδείας¨ 
Serif
Ο εκλεγμένος μουφτής Ιμπραήμ Σερίφ είπε πως η μειονότητα που έμεινε ως τέτοια με την συνθήκη της Λωζάννης, έχει το δικαίωμα να διοικεί τα της θρησκείας και του πολιτισμού της και ότι της επιφέρεται το τελευταίο χτύπημα με τσεκούρι.
Είπε : Την επόμενη Τρίτη τελείται η κηδεία της μειονοτικής εκπαίδευσης. Αυτό είναι κάτι που μας προκαλεί βαθιά ανησυχία και μας θλίβει πολύ. Αλλά σύμφωνα με τα πιστεύω μας, ποτέ δεν χάνουμε την ελπίδα μας στον Αλλάχ. Αντί των παραπόνων όμως είναι ανάγκη να πράξουμε το εξής.
………………
Εμείς οι θρησκευτικοί λειτουργοί και στα μαθήματα Κορανίου και στα κηρύγματα μας, συνεχίζουμε με όλη μας την ισχύ να καταβάλλουμε προσπάθειες για την συντήρηση της τουρκο-ισλαμικής κουλτούρας. Σε αυτό το θέμα καλώ όλους τους δασκάλους μας να κατανοήσουν και να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον. Η παιδεία δεν είναι κάτι που δίνεται μόνο στα σχολεία. Κάθε τζαμί αποτελεί μια γωνιά παιδείας. Άλλωστε όλοι οι προφήτες ήταν δάσκαλοι¨.
Ο αντιπεριφερειάρχης Μακεδονίας-Θράκης Μουσταφά Κατραντζί εξέφρασε την χαρά του που βρίσκεται μεταξύ δασκάλων και είπε : ¨Όπως ειπώθηκε ήδη γιορτάζουμε στυφά μια Ημέρα του Δασκάλου. Σε αυτό το θέμα δεν θέλω να πω περισσότερα. Πιστεύω πως οι αγαπητοί μας πρεσβύτεροι και σχεδόν όλοι όσοι είμαστε εδώ, είμαστε γνώστες. Μια λέξη μόνο θέλω να πω. Αγώνας¨.
¨Την ώρα που παιρνόταν αποφάσεις για την μειονότητα η μειονότητα δεν ήταν παρούσα¨
SIRIZA
Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης Χουσέιν Ζεϊμπέκ είπε πως βίωσαν μια στυφή βραδιά. Ο Ζεϊμπέκ εξέφρασε τις απόψεις του λέγοντας : ¨Με την ίδρυση της ΕΠΑΘ, είχε ειπωθεί πως η μειονότητα μας δέχτηκε ένα μεγάλο χτύπημα. Ελάτε και δείτε όμως πως ο εφιάλτης αυτός δεν τελείωσε μαζί με την ΕΠΑΘ. Ο νόμος που ψηφίζεται την Τρίτη και την Τετάρτη θα είναι το τέλος της μειονοτικής εκπαίδευσης. Έρχεται ο καιρός που θα λέμε μακάρι να μην έκλεινε η ΕΠΑΘ. Σκεφτείτε, μαθητής που πάει σε ελληνικό νηπιαγωγείο και σε ελληνικό γυμνάσιο και λύκειο, τελειώνει το πανεπιστήμιο και μετά θα εκπαιδεύεται μόνο 9 μήνες σε Τμήμα που θα ανοίξει στην Αλεξανδρούπολη. Θα εκπαιδεύεται από κάποιους και μετά θα παραδίδει μαθήματα τουρκικών στα παιδιά μας. Αυτός είναι ένας νόμος που γίνεται για την βελτίωση του επιπέδου της παιδείας. Υπάρχει εδώ ένα έλλειμμα ειλικρίνειας. Είναι ένας νόμος που δεν συζητήθηκε με τους μειονοτικούς φορείς και βουλευτές. Την ώρα που παιρνόταν αποφάσεις για την μειονότητα η μειονότητα δεν ήταν παρούσα¨.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αίχάν Καραγιουσούφ συνεχάρη για την μέρα του δασκάλου και είπε : ¨Την επόμενη εβδομάδα περνά ένας νόμος που αφορά τους ανθρώπους που διδάσκουν στα μειονοτικά σχολεία. Φυσικά εμείς εκεί εκπροσωπώντας την μειονότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις διαβουλεύσεις μας θα προβούμε στις δέουσες επεμβάσεις. Να μην έχει κανείς αμφιβολίες για αυτό¨.
 ¨Εάν η πατρίδα μας επιθυμεί τόσο να μας συντρίψει, τότε η μητέρα πατρίδα μας πρέπει να μας στηρίξει σε αυτό το θέμα¨
Mete
Ο πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης Αχμέτ Μέτε ανέφερε…..και είπε : ¨ Υπάρχει κάποιο λάθος αλλά δεν μπορώ να το εντοπίσω. Από τότε που αφέθηκε η Δυτική Θράκη στην Ελλάδα υπάρχει ένα λάθος. Η Ελλάδα που μας δέχτηκε ως παρακαταθήκη, από εκείνη την μέρα και μετά επιδιώκει να φάει τα δικαιώματα μας και να μας εξελληνίσει. Σκέφτομαι όμως και το κράτος που καταβάλει κάθε είδους προσπάθεια για να πάρουν οι Ρωμιοί της Κωνσταντινούπολης τα δικαιώματα τους. Σκέφτομαι και την μητέρα-πατρίδα που μας άφησε εδώ. Πιστεύω πως μας άφησε εδώ ως μειονότητα. Και δεν μπορώ να βρω που είναι το λάθος. Στην πραγματικότητα ξέρω που είναι το λάθος μου, αλλά προσπαθώ να το αγνοώ.
Πολύτιμοι πρεσβύτεροι μου. Δεν θα μπω στην συζήτηση το ποιο είναι το μεγαλύτερο θέμα της μειονότητας. Αλλά θα πω το εξής. Άφησαν ακέφαλη την μειονότητα. Άφησαν την μειονότητα χωρίς δασκάλους, χωρίς σχολεία, χωρίς ταυτότητα και χωρίς προσόντα. Και συνεχίζουν ακόμη να την αφήνουν έτσι. Μετά από την κατάργηση της αρχής της αμοιβαιότητας, απομείναμε στο έλεος της Ελλάδας. Σας το λέω ότι θα έρθουν ακόμη χειρότερα από τώρα και μετά. Όπως πάντα να κάνω τον κακό αστυνομικό. Ο νόμος θα ψηφιστεί. Τι θα κάνουμε ; Θα κάνετε πορεία. Να κάνουμε όλοι μαζί. Και τι θα γίνει ; Δείτε δεν έχουμε, δεν μας απέμεινε ισχύ να τα απορρίψουμε αυτά ! Πλέον πρέπει να εμπλακούν τα κράτη. Εμείς με τους φορείς μας 4-5 χρόνια τώρα, επιχειρούμε ως τουρκομουσουλμανική μειονότητα Δυτικής Θράκης να οργανώσουμε ένα μεβλίτ  σε Λάρισα, Γιάννενα και Σέρρες. Υπήρξε αλληλογραφία. Απορρίφθηκε το αίτημα από το ελληνικό κράτος. Το κράτος της Τουρκικής Δημοκρατίας όμως διόρισε 8 μητροπολίτες και αυτοί οι μητροπολίτες κάνουν μια χαρά λειτουργίες σε μέρη όπου δεν υπάρχουν χριστιανοί. Στην Δυτική Θράκη ο μουσουλμάνος Τούρκος δεν μπορεί να ανοίξει ένα ιδιωτικό σχολείο. Δεν μπορεί να βάλει ένα δάσκαλο στο σχολείο του. Στην Τουρκία όμως ανοίγουν σχολείο για δύο μαθητές χριστιανούς και έναν μουσουλμάνο και το σχολείο παραμένει ανοιχτό. Αυτό είναι που θέλω να πω. Πλέον για να ακουστεί η φωνή μας και να σταματήσουν οι αδικίες πρέπει να πέσει γροθιά. Εάν η πατρίδα μας επιθυμεί τόσο να μας συντρίψει, τότε η μητέρα πατρίδα μας πρέπει να μας στηρίξει σε αυτό το θέμα. Πρέπει όπως μας στήριξε μέχρι σήμερα, έτσι να μας στηρίζει από τώρα και πέρα¨.
¨Η μητέρα πατρίδα πάντα θα σας υποστηρίζει¨ 
Akinci kons
Ο πρόξενος της T.C. στην Κομοτηνή Αλή Ριζά Ακιντζί, είπε πως αφού έμαθε πως θα υπηρετήσει στην Δυτική Θράκη και μετά, επισκέφτηκε διάφορα μέρη στην Τουρκία, και όλοι, στο Ελάζιγκ, στην Μαλάτια και στην Κωνσταντινούπολη, ενθουσιάστηκαν μόλις έμαθαν που θα υπηρετούσε. Ο Ακιντζί  δήλωσε : ¨Επιθυμώ να γνωρίζετε πως εκατομμύρια αδέρφια σας στην Ανατολία, σας αγαπάνε, σας σκέπτονται και ξέρουν τις στενοχώριες  σας. Καταρχήν επιθυμώ να μεταφέρω τα χαιρετίσματα τους. Ερχόμενος εδώ αναλογίστηκα την σημασία της Μέρας του Δασκάλου. Στην πραγματικότητα όλα τα συνοψίζουν δύο κουβέντες που είπε ο αρχιδάσκαλος Ατατούρκ. Είπε πως ¨Στην ζωή ο πιο γνήσιος μέντορας είναι η επιστήμη¨. Και σε μια άλλη ρήση του είπε ¨Δάσκαλοι, οι επόμενες γενιές είναι σε εσάς παρακαταθήκη¨. Τέτοιο είναι το επάγγελμα του δασκάλου. Παιδεία δεν είναι μόνο η μεταφορά και απόκτηση γνώσης αλλά και η μετάδοση του στις επόμενες γενιές. Αποτελεί καθήκον μιας κοινωνίας να μεταδίδει τις αξίες και την ταυτότητα της στις επόμενες γενιές. Είναι ένα άκρως σημαντικό καθήκον για όλες τις κοινωνίες του κόσμου. Αλλά ιδιαίτερα για την τουρκική μειονότητα δυτικής Θράκης, οι προλαλήσαντες τόνισαν την σημασία της και συνόψισαν τα θέματα που έχουμε ενώπιον μας. Η μητέρα πατρίδα όπως έκανε και στο παρελθόν, έτσι και σήμερα θα σας υποστηρίζει για να αντιμετωπίσετε και να ξεπεράσετε όλα αυτά τα θέματα. Να μην έχετε καμιά αμφιβολία για αυτό. Αλλά δεν πρέπει καθόλου να ξεχνάτε και το εξής. Είναι άκρως σημαντικό ως μειονοτική κοινότητα να έχουμε ενότητα και ομοψυχία, να μοιραζόμαστε τα ίδια αισθήματα, να κοιτάμε ο ένας τον άλλο με αγάπη, να γνωρίζουμε καλά τα θέματα μας, να εργαζόμαστε πολύ και να κάνει ο καθένας το καθήκον του¨.
Μετά από τις συζητήσεις, παιδιά απήγγειλαν ποιήματα. Η βραδιά έληξε με παραδοσιακούς χορούς από την Τουρκική Ένωση Ξάνθης, από την Ένωση Τουρκικής Νεολαίας Κομοτηνής και τον Σύλλογο Νότιου Έβρου και με τραγούδια που ερμήνευσε η χορωδία του συλλόγου δασκάλων TSM.
Περ. Ρόντοπ Ρουζγκαρί  24/11/2014
http://tourkikanea.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: