Αλλάζουν τακτική οι Τούρκοι δουλέμποροι μετά την εξαγγελία κατασκευής του φράκτη στον Έβρο και των επιτυχιών της FRONTEX στα νησιά του Αν. Αιγαίου. Σύμφωνα με ακριβείς πληροφορίες οι Τούρκοι δουλέμποροι και οι συνεργάτες τους στην Ελλάδα, αλλοδαποί και Έλληνες, πρόκειται να υιοθετήσουν μία νέα τακτική όσον αφορά τη μεταφορά των λαθρομεταναστών.
Πιο συγκεκριμένα εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα οι Τούρκοι δουλέμποροι προσπαθούν να βρουν στην Τουρκία παλαιά καράβια, παλαιά μεγάλα ψαροκάικα τα οποία αγοράζουν έναντι χαμηλού τιμήματος. Στόχος τους είναι η μεταφορά μεγάλου αριθμού λαθρομεταναστών όχι πια στα νησιά του Αν. Αιγαίου αλλά στην ηπειρωτική Ελλάδα διευκολύνοντας έτσι την πορεία αυτών προς την Ιταλία.Εναλλακτικά τα πλοία αυτά θα σταματούν στην Ελλάδα για να παραλάβουν τους λαθρομετανάστες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να συνεχίσουν το ταξίδι τους για την Ιταλία. Τα πλοία αυτά είτε θα είναι μίας χρήσης είτε θα τροποποιούνται καθοδόν προς την Ιταλία ώστε να μην μπορούν να εντοπιστούν. Με λίγα λόγια εκτιμάται ότι τους επόμενους μήνες θα αυξηθούν τα περιστατικά μεταφοράς λαθρομεταναστών από την Τουρκία προς την Ελλάδα και την Ιταλία σε μεγάλους αριθμούς (εκατοντάδες κάνοντας το ταξίδι πιο επικερδές) με τη χρήση μεγάλων παλαιών σκαφών, διαμορφώνοντας έτσι δρομολόγια σε ολόκληρο το Αιγαίο από τα ανατολικά προς τα δυτικά.
Για άλλη μία φορά αναδεικνύεται το ζήτημα της απουσίας ενός ολοκληρωμένου συστήματος επιτήρησης θαλάσσης το οποίο θα μπορεί να δίνει μία συνολική εικόνα για την κατάσταση στο Αιγαίο.
Το πιο ανησυχητικό είναι ότι μέχρι το 2013 η τουρκική Ακτοφυλακή θα μπορεί να διαθέτει στο Αιγαίο μία δύναμη 4 κορβετών εξοπλισμένες με ελικόπτερα ΑΒ-412 ενώ τα επόμενα χρόνια πρόκειται να αποκτηθούν 8 περιπολικά ανοικτής θαλάσσης με εκτόπισμα 600 τόνων, χωρίς φυσικά να παραγνωρίζουμε την εικόνα που θα διαθέτουν οι Τούρκοι για το κεντρικό Αιγαίο μέσω του προγράμματος UZUN UFUK.
Αποκάλυψη: Τουρκικό δουλεμπορικό σκάφος έφτασε μέχρι τον Ναύσταθμο και την 2η ΜΑΛ στον Ασπρόπυργο!
Ένα ολόκληρο δουλεμπορικό καράβι ήρθε από την Τουρκία, φόρτωσε λαθρομετανάστες στον Ασπρόπυργο (!) και σάλπαρε για Ιταλία χωρίς κανένας και ποτέ να το ενοχλήσει ή να ρωτήσει που πάει και ποιο είναι, όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές των ελληνικών υπηρεσιών ασφαλείας! Πρόκειται για το τουρκικό δουλεμπορικό που προκάλεσε το τραγικό ναυάγιο που συνέβη 30 μίλια δυτικά της Κέρκυρας το Σάββατο το βράδυ 15 Ιανουαρίου και αναδεικνύει τα προβλήματα του ανύπαρκτου μηχανισμού επιτήρησης του ελληνικού θαλασσίου χώρου. Με βάση τις πληροφορίες το τουρκικό πλοίο που μετέφερε τους λαθρομετανάστες είχε νοικιαστεί από δουλεμπορικά κυκλώματα στην Ελλάδα. Το πλοίο «Χασάν Ρέις» με το τουρκικό πλήρωμα ταξίδεψε από την Τουρκία προς την Ελλάδα διασχίζοντας το Αιγαίο και εισήλθε τις πρώτες πρωινές ώρες στο Σαρωνικό. Χωρίς να υπάρξει κάποιος έλεγχος από το Λιμενικό Σώμα το συγκεκριμένο πλοίο κατάφερε να προσεγγίσει την ακτή μεταξύ της Αττικής και της Κορίνθου κάπου στον Ασπρόπυργο, περνώντας "μια ανάσα" από τον ναύσταθμο όπου ελλιμενίζεται ο Στόλος και "έδεσε" στην "καρδιά" της βιομηχανική περιοχής της χώρας, όπου βρίσκονται τα μεγαλύτερα διϋλιστήρια της χώρας η 2η ΜΑΛ κλπ. χωρίς την παραμικρή ενόχληση!
Εκεί νωρίς το πρωί του Σαββάτου επιβιβάστηκαν αρκετές εκατοντάδες λαθρομεταναστών και αναχώρησε για τον προορισμό του που ήταν οι ακτές της Ιταλίας. Με βάση το γεγονός ότι το ατύχημα συνέβη το Σάββατο το βράδυ εκτιμάται ότι το πλοίο θα πρέπει να διέσχισε την διώρυγα της Κορίνθου για να βρεθεί τόσο σύντομα στην περιοχή του Ιονίου. Όπως γίνεται αντιληπτό ένα πλοίο αγνώστου ταυτότητας προερχόμενο από την Τουρκία κατάφερε να πλησιάσει την ηπειρωτική Ελλάδα χωρίς να κινήσει την υποψία πρώτα από όλα του Ναυτικού και των παρατηρητηρίων αυτού, ενώ ακολούθως εισήλθε στο Σαρωνικό.Ακόμα και το γεγονός ότι στην περιοχή αυτή υπάρχει αριθμός περιπολικών σκαφών δεν υπήρξε κάποια κινητοποίηση των αρχών όταν φάνηκε ότι το πλοίο δεν πήγαινε προς κάποιο γνωστό λιμάνι. Αντιθέτως το τουρκικό πλοίο κινήθηκε προς την ακτή σε περιοχή που δεν υπήρχαν κάποιες λιμενικές εγκαταστάσεις ή κάποιο αλιευτικό καταφύγιο πλησίον εγκαταστάσεων στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα όπως τα διυλιστήρια, η 2ης Μοίρα Αλεξιπτωτιστών, ο ναύσταθμος και η βάση ελικοπτέρων των Μεγάρων. Δυστυχώς ακόμα και κατά τη διάρκεια της επιβίβασης των εκατοντάδων λαθρομεταναστών που λογικά θα χρειάστηκε αρκετό χρόνο δεν υπήρξε κινητοποίηση των αρχών. Το ερώτημα που τίθεται μετά από όλα αυτά είναι, πως κατάφερε το τουρκικό πλοίο αυτό να εισέλθει στον Σαρωνικό και να προσεγγίσει την ακτή κοντά σε μία ευρύτερη περιοχή που θεωρείται υψίστης σημασίας για το ελληνικό κράτος. Τι θα συνέβαινε αν το τουρκικό πλοίο αυτό δεν ήταν δουλεμπορικό αλλά μετέφερε ειδικές δυνάμεις των γειτόνων μας οι οποίες θα ήθελαν να έχουν μία καλύτερη άποψη των εγκαταστάσεων της περιοχής.Πόσο θα απειλείτο η εθνική ασφάλεια αν το πλοίο αυτό ξεφόρτωνε οπλισμό και λοιπό οπλισμό που θα μπορούσε να προαποθηκευτεί για την πραγματοποίηση μελλοντικών υπονομευτικών δράσεων στην βιομηχανική περιοχή της Αν. Αττικής και της Κορίνθου. Γιατί τόσα χρόνια δεν έχει ολοκληρωθεί το σύστημα VTMIS που καλύπτει το Αιγαίο μετά από μία σχεδόν δεκαετία που ξεκίνησε το πρόγραμμα. Φτάσαμε εν έτει 2010 και απουσιάζει από μια θάλασσα όπως το Αιγαίο ολοκληρωμένο δίκτυο επιτήρησης του θαλασσίου χώρου του Αιγαίου το μόνο που μπορεί να συμβάλει στην αποτροπή αυτών των καταστάσεων. Πότε επιτέλους θα ασχοληθούμε σοβαρά με την οργάνωση της στοιχειώδους υποδομής ασφαλείας της χώρας. Ίσως τελικά όλα θα πρέπει να γίνονται κατόπιν εορτής με μεγαλύτερο κόστος όχι μόνο οικονομικό αλλά και για την ασφάλεια των πολιτών της χώρας.
Πηγή : http://www.defencenet.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου