Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

Οι «σωστές πολιτικές θέσεις» και τα εκπαιδευτικά θαύματα στη Θράκη

Του Απόδημου Θρακιώτη

Εκπαιδευτικά θαύματα έχουν γίνει στη Θράκη με το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων των πρώην και νυν (και αεί;) καθηγητριών του Πανεπιστημίου Αθηνών Φραγκουδάκη και Δραγώνα, που από το 1997 μέχρι σήμερα είναι εναλλάξ υπεύθυνες για τις παρεμβάσεις του υπουργείου Παιδείας στην εκπαίδευση της μειονότητας.
Αυτό μαθαίνουμε από συνέντευξη της κ. Φραγκουδάκη στο «Βήμα της Κυριακής» της 27/3/2011 (αλήθεια, μετά την παραίτηση της Δραγώνα από το υπουργείο, ποια από τις δύο είναι τώρα υπεύθυνη για το πρόγραμμα, αυτή που έκανε την αίτηση για να το πάρει ή αυτή που το ενέκρινε... αξιοκρατικά για να εργάζεται μετά σ' αυτό;).
Μάλλον έχει δίκιο η κ. Άννα Φραγκουδάκη, αφού όλες οι διοικήσεις, από τότε μέχρι σήμερα, παρουσιάζουν προς τα έξω τη «φούσκα» του Προγράμματος Μουσουλμανοπαίδων ως εκπαιδευτικό επίτευγμα, όχι μόνο για να δικαιολογήσουν τις κοινοτικές χρηματοδοτήσεις, αλλά και για να αναχαιτίσουν την τουρκική πολεμική ότι οι... «ομογενείς» στη Θράκη καταπιέζονται από την Ελλάδα, είναι θύματα αφομοίωσης και άνισης μεταχείρισης. Και τίποτε να μην κάνει κανείς, η πολιτεία ευλόγως θα διαφημίζει τα «επιτεύγματά» της.
Η Δραγώνα και η Φραγκουδάκη –το άλλοθι της εκπαιδευτικής αποτυχίας στη Θράκη απέναντι στην Τουρκία– βρήκαν τη μαγική συνταγή της εικονικής επιτυχίας. Τέσσερα είναι τα κύρια συστατικά της νεοπατριωτικής συνταγής:
(α) Ακολουθούμε σχολαστικά τους ρυθμούς του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής στα περί τουρκικής ταυτότητας, και κυρίως δεν το εκνευρίζουμε με πομφόλυγες για πολυπολιτισμούς, για Τσιγγάνους και Πομάκους στη Θράκη – ένας είναι ο πολιτισμός της μειονότητας, ο τουρκικός.
(β) Φουσκώνουμε τους βαθμούς των μουσουλμάνων μαθητών για να καταπολεμηθεί η διαρροή και για να δείχνουμε δήθεν πρόοδο στη... μάθηση.
(γ) Κάνουμε εκπτώσεις στις εισαγωγικές εξετάσεις για να μπορούν να περνούν στα πανεπιστήμια (και μετά στον... ΑΣΕΠ) οι μουσουλμάνοι υποψήφιοι με ποσοστώσεις, ανεξάρτητα από το αν έχουν ή όχι τα ουσιαστικά προσόντα.
(δ) Κάνουμε προβολή και δημόσιες –αλλά όχι μόνο– σχέσεις με γνωστά εκδοτικά συγκροτήματα για να εμπεδωθεί στο κοινό η θαυματουργική ικανότητα των νέων μάγων του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Αθηνών που «προσθέτουν», «αφαιρούν», «πολλαπλασιάζουν» και «διαιρούν» διαρκώς προϋπολογισμούς δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ – φυσικά με το αζημίωτο, όπως αρμόζει στους «μεταρρυθμιστές» της νέας εποχής. Ο σύγχρονος «πατριωτισμός» κοστίζει, ασφαλώς, κάτι παραπάνω...
Μόνο ένα θαύμα εκκρεμεί στη Θράκη, επειδή η υλοποίησή του σκοντάφτει ακόμη στους «εθνικιστές» και τους «πατριδοκάπηλους» που δεν έχουν τις «σωστές πολιτικές θέσεις»: η κατάργηση των παρελάσεων στις εθνικές εορτές. Αλλά πού θα πάει, έρχεται οσονούπω και αυτό, με τη βοήθεια των μετανεωτερικών νεοοθωμανών διανοουμένων Νταβούτογλου και Ερντογάν, που έχουν πάρει σβάρνα την Ευρώπη για να προστατεύσουν τους... «ομογενείς» από τον εθνικισμό των πατρίδων τους – σαν να είχαν περάσει και οι δύο από τα επιμορφωτικά σεμινάρια της Δραγώνα. Ή μήπως τα ενέπνευσαν; Γιατί όταν η Φραγκουδάκη αυτοαναγορεύεται δημόσια και χωρίς ίχνος συστολής σε ύπατο κριτή της ορθότητας των πολιτικών θέσεων ενός πολιτισμικού ογκόλιθου, όπως ο Μίκης Θεοδωράκης, κανένα θαύμα πλέον δεν αποκλείεται στη διαλυμένη εκπαίδευση μιας ταλαίπωρης χώρας, της οποίας η θλιβερή πολιτική (δήθεν) ελίτ εμπιστεύεται (μάλλον με ανακούφιση...) σε εντελώς περιθωριακές φιγούρες την εκπαιδευτική της πολιτική. Όλα είναι πιθανά. Αλλά καλό είναι να έχει κανείς κατά νου ότι μέσα σε αυτά ίσως το πιο πιθανό είναι το σπάσιμο της «φούσκας» που λέγαμε παραπάνω... Άρα, μπορεί να χρειαστεί στο μέλλον καλύτερη «περιφρούρησή» της από τη συμμαχία των προθύμων κονδυλοφόρων.
Πάλι έξοδα για το Πρόγραμμα, πάλι προσθαφαιρέσεις... Όμως αυτά έχουν οι μύθοι: μπελάδες. Μήπως ήρθε η στιγμή οι επαγγελματίες εθνοαποδομητές να αρχίσουν να διαλύουν τους δικούς τους μύθους; Γνωρίζουν την τέχνη.



Πηγή : http://www.paron.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: