Σε δίλημμα φαίνεται πως βρίσκεται η Άγκυρα όσον αφορά τους διαφορετικούς αγωγούς που προορίζεται να κατασκευαστούν στο έδαφός της. Ανάμεσα στους μνηστήρες για να μεταφέρουν αέριο από την Κασπία προς την Ευρώπη ανήκουν ο Nabucco και ο ITGI, ενώ δυνατά στο παιχνίδι συμμετέχει και ο ρωσικός South Stream. Ο ενεργειακός αναλυτής, Ρόλαντ Γκοτζ, όμως, θεωρεί πως η Τουρκία ίσως δεν πρέπει να δείξει προτίμηση σε κάποιον συγκεκριμένο αγωγό.
Απώτερος σκοπός της Τουρκίας δεν είναι το να εξασφαλίσει απλά και μόνο τα έσοδα από τη μεταφορά του αερίου. Η Άγκυρα επιθυμεί να αποκτήσει απτά πολιτικά ανταλλάγματα και να αναβαθμίσει τη θέση της στο ενεργειακό – γεωστρατηγικό παιχνίδι, υποδεικνύοντας ποιο mega project θα προχωρήσει και ποιο όχι.
Σε επίσημο επίπεδο, η κυβέρνηση υποστηρίζει και το Nabucco και τον South Stream, όμως ο κ. Γκοτζ πιστεύει ότι την συμφέρει να καθυστερήσει την τελική της απόφαση. Ο ίδιος προσθέτει ότι στην περίπτωση του South Stream τα οφέλη θα είναι μικρότερα για την Τουρκία, αφού απλά θα λαμβάνει κάποια μετακομιστικά έσοδα. Όμως υπάρχει και ένα καλύτερο σενάριο που θέλει την Τουρκία να αγοράζει η ίδια ποσότητες από το Αζερμπαϊτζάν και να τις μεταφέρει στην Ευρώπη μέσω ενός μικρότερου Nabucco, ο οποίος θα ξεκινά στα δυτικά της σύνορα. Η προοπτική αυτή δεν είναι φανταστική και εδράζεται σε πραγματικά δεδομένα, αφού ο «μεγάλος» Nabucco αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα, με βασικότερο την έλλειψη επαρκών ποσοτήτων αερίου για να τον γεμίσουν.
Πηγή : http://www.energia.gr/
Απώτερος σκοπός της Τουρκίας δεν είναι το να εξασφαλίσει απλά και μόνο τα έσοδα από τη μεταφορά του αερίου. Η Άγκυρα επιθυμεί να αποκτήσει απτά πολιτικά ανταλλάγματα και να αναβαθμίσει τη θέση της στο ενεργειακό – γεωστρατηγικό παιχνίδι, υποδεικνύοντας ποιο mega project θα προχωρήσει και ποιο όχι.
Σε επίσημο επίπεδο, η κυβέρνηση υποστηρίζει και το Nabucco και τον South Stream, όμως ο κ. Γκοτζ πιστεύει ότι την συμφέρει να καθυστερήσει την τελική της απόφαση. Ο ίδιος προσθέτει ότι στην περίπτωση του South Stream τα οφέλη θα είναι μικρότερα για την Τουρκία, αφού απλά θα λαμβάνει κάποια μετακομιστικά έσοδα. Όμως υπάρχει και ένα καλύτερο σενάριο που θέλει την Τουρκία να αγοράζει η ίδια ποσότητες από το Αζερμπαϊτζάν και να τις μεταφέρει στην Ευρώπη μέσω ενός μικρότερου Nabucco, ο οποίος θα ξεκινά στα δυτικά της σύνορα. Η προοπτική αυτή δεν είναι φανταστική και εδράζεται σε πραγματικά δεδομένα, αφού ο «μεγάλος» Nabucco αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα, με βασικότερο την έλλειψη επαρκών ποσοτήτων αερίου για να τον γεμίσουν.
Πηγή : http://www.energia.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου