Μια
δασκάλα του 1ου Δημοτικού
Σχολείου Ραφήνας, η κ.Μαρία Χρυσού, σε αυτό τον δύσκολο καιρό για
κάθε εργαζόμενο με εξάρτηση, ανέπτυξε
τις επιστημονικές ,τις παιδαγωγικές, τις
διδακτικές τις παιδοψυχολογικές απόψεις
της σε κάποιο κείμενο,
επισημαίνοντας νομίζω, την
προσοχή μας για την σελίδα 36
περισσότερο, της νέας σχολικής Γραμματικής της Ε΄και ΣΤ΄του δημοτικού σχολείου.
Διδάχτηκα
πολλές Γραμματικές και είναι φυσικό να μην μπορώ να πειθαρχώ σε κανόνες έστω
μιας από αυτές τις γραμματικές και ελπίζω να έχω κατανόηση και ανοχή από τους
αναγνώστες μου. Φυσικά δεν είμαι Γλωσσολόγος.
Η παιδαγωγός
στην ΠΡΑΞΗ και πέρα από την κατά
τεκμήριο επιστημονική κατάρτισή της, περιγράφει το καθημερινό της βίωμα,
έχοντας μπροστά της αθώα Ελληνόπουλα, και με συναίσθημα υψηλής ευθύνης, το
έδωσε στο πρωτοβάθμιο επιστημονικό-συλλογικό της όργανο . Ο σύλλογος το δημοσιοποίησε
διαδικτυακά. Σημειωτέον ότι δεν του αναγνωρίζεται από το
συγκεντρωτικό μας εκπαιδευτικό σύστημα ελάχιστη επιστημονική αυτονομία, αίτημα
των προ του 1950 εκπαιδευτικών. Δεν
λησμόνησα ποτέ την σεβαστή μου Γιαννιώτισσα δασκάλα Μαρίνα που το 1947-48,(
επικίνδυνη για τα Σουλιωτοχώρια εποχή) στο επίσημο Πρόγραμμα
είχε και μία ώρα «Ελεύθερη
Ανάγνωση» από κείμενα που προσπαθούσαμε
να βρούμε μόνοι μας.
Μετά την
ανάρτηση ξέσπασε πόλεμος. Γράφτηκαν πολλά, πάρα πολλά….
Η
δικαιολογημένη Θύελλα από την 36η
Σελίδα.
Σε αυτή την
σελίδα εμφανίζονται , εκτός των άλλων: 1ον
τα φωνήεντα α, ε, ι και ο. Από τα 7
που είχαμε μάθει, λείπουν τα η, ω και υ.
2ον τα σύμφωνα, β, γ, δ, ζ , θ, κ, λ, μ, ν, π, ρ, σ, τ, φ, χ, . Από τα 17 που είχαμε
μάθει λείπουν τα ξ και ψ.
Αυτά
αναφέρονται στην 39η σελίδα και επαναλαμβάνονται στην 56η σελίδα, ως
υπόμνηση για εμπέδωση. Βέβαια σε αυτές τις σελίδες αναφέρονται το ου ως φωνήεν και τα γκ, μπ, ντ, ως σύμφωνα
.
Γίνεται απλή
αναφορά για 24 γράμματα, τα δίψηφα φωνήεντα
ου, αι, οι,υι και τα δίψηφα σύμφωνα
μπ, ντ, γκ, γγ. Εξαφανίζονται τα η, υ, ω, και το τζ , τσ. Υπάρχει
ένα ανακάτωμα ορολογίας, φθόγγων,
γραμμάτων, συμφώνων ,φωνηέντων για
σύγχυση;…
Το Φθογγολογικό είναι τεράστιο μέρος της Γραμματικής
με πάρα πολλούς όρους και εμείς που ευτυχώς έχουμε εμπειρίες, από απλή
αβλεψία π. χ. της υπογεγραμμένης, καταλαβαίνουμε τώρα την μη αθώα ανάμειξη,
αλλαγή, πρόσθεση, αφαίρεση κ. λ. π. όρων.
Αυτά έγιναν
και δεν έχω διάθεση να σχολιάσω.
Αυτό το «σε
παλαιότερες- προεπιστημονικές σχολικές γραμματικές» που τόσο προκλητικά και
προσβλητικά χρησιμοποιεί ο Πρόεδρος του
Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, δεν το θεωρώ
και τόσο επιστημονικό.
Η
Εκπαιδευτικός που παιδαγωγεί και συντηρεί
ΑΞΙΕΣ δοκιμασμένες από πολλές προηγούμενες γενεές δασκάλων και γονέων
έχει υποχρέωση να μεταφέρει αυτές τις αξίες στις νεώτερες γενεές και να
εκφράζεται ελεύθερα.
Στοχοποιείται
η κάποια έκφραση, η κάποια λανθασμένη γνώμη, έστω , από την πανίσχυρη Εξουσία του Τύπου, του Καθηγητικού
κατεστημένου κ. ο. κ. , Τώρα, μετά από τόσα πολλά χρόνια, που γίνεται κάποιος
λόγος για την ξεχασμένη, υποβαθμισμένη, καταργημένη Γραμματική, θυμήθηκαν
απειλητικά την Αξιολόγηση, που δεν
δέχονται για τον εαυτό τους. Αυτοί που ποτέ δεν ανέδειξαν την σκοπιμότητα της μεταμεσονύκτιας πρόσθεσης
του άρθρου 30 στον τότε ψηφιζόμενο Νόμο 1304/82.
Τότε που αντισυνταγματικά τέθηκαν τα θεμέλια του Εθνικού
Αποπροσανατολισμού δια του Περιεχομένου
της Εκπαιδεύσεως;….
Με πολύ κόπο
βρήκα 6 παλαιές σχολικές γραμματικές, διαφόρων τάξεων, βαθμίδων και κρατικές
του ΟΕΔΒ. Η πληρέστερη και πολύ περιεκτική,
εύχρηστη με κείμενα και χωρίς καρικατούρες είναι αυτή της Δ΄ Δημοτικού. Είναι η έκδοση 8η,1982, με μία
μόνο ,συγγραφέα σε 185.000 αντίτυπα. Στο
μισό της σελίδας 9, παρουσιάζει τα 7 φωνήεντα και τα 17 σύμφωνα. Καλύπτει τον Τριανταφυλλίδη που για την προσέγγιση των
γραμματικών φαινομένων χρησιμοποιεί κείμενα λογοτεχνών με Ελληνοχριστιανικό
περιεχόμενο.
Περίπου το ίδιο παρουσιάζουν ως προς τους
φθόγγους, τα φωνήεντα και τα σύμφωνα και
οι άλλες σχολικές γραμματικές του Δημοτικού, του Γυμνασίου, του Λυκείου, Γραμματικές
Νεοελληνικής, Καθαρεύουσας και Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας.
Με έστω λάθη, παραλείψεις και ατέλειες, δίνει στον Ερευνητή, εικόνα ΜΙΑΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
ΓΛΩΣΣΑΣ από τα Ομηρικά χρόνια μέχρι
σήμερα. Πολλά εκατομμύρια σχολικά βιβλία Γραμματικής για πολλές γενεές έχουν
τυπωθεί με διακριτή Ελληνική ταυτότητα στα κύτταρά τους που είναι τα 24
γράμματα. Ένα κύτταρο αν μολυνθεί έρχεται η σειρά όλων μετά.
Μήπως
στο όνομα της απλοποίησης με τις τεχνητές δυσκολίες, βαδίζουμε στο επόμενο
στάδιο φωνητικής Γραμματικής π. χ. « Ι
ΕΛΙΝΙΚΙ ΓΛΟΣΑ» και μετά πολύ εύκολα στον συγκρητισμό της Νέας
Εποχής « I ELINIKI GLOSA»;
Με τα
ψυχοναρκωτικά της ευκολίας, της γραφικής καρικατούρας ,της εποπτικής εικονικής κατάχρησης του πολλαπλού
ερεθισμού από τα σύγχρονα μέσα περάσαμε σε ταχύτατες βαθιές ψυχολογικές
μεταβολές, ως πρόσωπα ,ως Λαός, ως Έθνος.
Απευθύνω θερμή
παράκληση προς κάθε υπεύθυνο, να να μελετήσει λίγες σελίδες από το κλασσικό
βιβλίο του Ρωσικής καταγωγής Nicholas Hans Comparative Education, THE LINGUIST FACTOR. . Ζητώ συγνώμη πάλι, που αναγκάζομαι να παραπέμψω σε υπογράφοντες
Γλωσσολόγους αγγλόφωνων πανεπιστημίων.
Κύριοι
ειδικοί Γλωσσολόγοι διαφόρων
Πανεπιστημίων, οι Μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία ειδικά, επιδιώκονται με ευρύτατες συναινέσεις σε
βάθος μεγάλου χρόνου και πρόχειρα σας παραπέμπω στον Εκπαιδευτικό Νόμο 1944 της
Μ.Βρετανίας που καθόρισε νέον Προσανατολισμό . Βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Το
πρόβλημα είχε τεθεί από το 1924. Δεν είναι έτσι κ. Μπαμπινιώτη;….
Σε ποια βάσανο, Διεπιστημονική,Κοινωνιολογική,Πολιτική,Παιδοψυχολογική,Συγκριτικής
Παιδείας, συμμετοχής φορέων Πολιτείας, Εκκλησίας, Οργανώσεων,
κομμάτων…..,, μπήκε το αξιόλογο της
Γραμματικής βιβλίο σας για να γίνει
πνευματική τροφή των Παιδιών μας και του Έθνους;…
Η ιστορική
μνήμη της Εθνικής Συνειδήσεως για τα φωνήεντα
η, υ, ω και για τα σύμφωνα ξ, ψ, που έπεσαν από την χαρτοσακούλα του
Καρικατούρα παραπέμπει σε Ψυχοναρκωτικά
στην Παιδεία . Είναι σοβαρή βλάβη στα
κύτταρα του Λόγου.
ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ
ΜΠΑΚΟΛΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου