Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2013

υπουργείο Εξωφρενικών

Όποιον πολιτικό κι αν ακούσετε στην Ελλάδα, όποια κυβέρνηση κι αν ρωτήσετε στην Ευρώπη, όλοι θα απαντήσουν με μια φωνή, ότι μέσα σε όλες τις προτεραιότητές τους είναι και η προστασία των χριστιανών και των χριστιανικών μνημείων στη Μ. Ανατολή.

Συμπτωματικά υπέπεσε στην αντίληψή μας ότι ένα από τα πιο σημαντικά χριστιανικά μνημεία, η Ιερά Μονή της Αγ. Αικατερίνης του Σινά, εκτός της απειλής που αντιμετωπίζει από την ολοένα και πιο ενισχυμένη παρουσία ακραίων ισλαμιστών ανταρτών στη Χερσόνησο του Σινά, έχει και σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Γιατί αυτή η κοιτίδα του Χριστιανισμού, επιβίωνε οικονομικά κυρίως με τα χρήματα που αφήναν οι χιλιάδες προσκυνητές και επισκέπτες. Τώρα που η περιοχή του Σινά είναι σχεδόν απαγορευμένη περιοχή, τα έσοδα συρρικνώθηκαν και η Μονή είναι σε ασφυξία.

Να, λοιπόν, μια ωραία και θεάρεστη πρωτοβουλία που θα μπορούσε να αναλάβει το ΥΠΕΞ και ο κ. Βενιζέλος, απλά και χωρίς πολλές φανφάρες: να πεισθούν οι Ευρωπαίοι να προσφέρουν ένα έστω μικρό τίμημα για την ενίσχυση και επιβίωση της Ιεράς Μονής στο Σινά…

****

Ολέθριο λάθος

Έχουμε απόλυτο σεβασμό στον ηρωικό εκδότη της ομογενειακής εφημερίδας της Κωνσταντινούπολης «Απογευματινή» κ. Μιχάλη Βασιλειάδη. Όμως σημεία της συνέντευξής του στη «Χουριέτ» για το θέμα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης προκαλούν προβληματισμό. Όλοι επιθυμούμε την επαναλειτουργία της Σχολής, αλλά υπάρχει ένα όριο στο πώς το ζητούμε από την τουρκική κυβέρνηση είτε είμαστε έλληνες πολίτες είτε «ρωμιοί» της Πόλης. Στη συνέντευξη λοιπόν ο κ. Βασιλειάδης, που είχε την χαρά να είναι από εκείνους τους μειονοτικούς εκδότες που ενισχύθηκε από τουρκικές πηγές για να διατηρηθεί ζωντανή η ιστορική «Απογευματινή», διατυπώνει μόνος του καθησυχαστικές προτάσεις, όπως ότι ο υποδιευθυντής της Σχολής θα είναι Τούρκος «που στα μειονοτικά σχολεία σημαίνει ότι θα είναι το αυτί και το μάτι του κράτους». Εξηγεί με έναν μάλλον παράξενο τρόπο ο ομογενής εκδότης ότι αφού οι νέοι της μειονότητας στην Πόλη είναι λίγοι και όχι πρόθυμοι να φοιτήσουν στη Θεολογική Σχολή, αν ανοίξει η Σχολή θα έρθουν μαθητές από «τριτοκοσμικές χώρες, από την Αφρική και τη Νότια Αμερική…». Εάν δεν συμβεί αυτό ο κ. Βασιλειάδης επισείει τον... κίνδυνο να φέρει στο Πατριαρχείο αποφοίτους θεολογικών σχολών από τον «ελληνοκυπριακό τομέα και την Ελλάδα».

***

— Στη «Χουριέτ» όμως υπάρχει και μια συνέντευξη της δικηγόρου του Πατριαρχείου κας Χατεμί η οποία συμπτωματικά αναπτύσσει παραπλήσια επιχειρηματολογία. Λέει στη «Χουριέτ» η κ. Χατεμί ότι εάν δεν επαναλειτουργήσει η Σχολή θα εκλείψει το ενδεχόμενο να βγουν μητροπολίτες που αγαπούν την Τουρκία και προσθέτει: «Σε μια τέτοια περίπτωση κληρικοί της Ελλάδας που μεγάλωσαν με σοβινιστική αντίληψη θα έρθουν σε αξιώματα και θα συμμετάσχουν στο λόμπι που υπονομεύει την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ». Λοιπόν, επειδή μάλλον έχει παρεξηγηθεί ο ρόλος της Θεολογικής Σχολής, η σχέση της Ελλάδας με το δίκαιο και ζωτικό αίτημα του Πατριαρχείου για την επαναλειτουργία της Σχολής, αλλά και το όριο παραχωρήσεων της Ελλάδας για να κάνουν κάποιοι τα παιγνίδια τους με τον νομάρχη Κωνσταντινούπολης και τον διευθυντή Θρησκευτικών Υποθέσεων της τουρκικής κυβέρνησης, ας φροντίσουν οι αρμόδιοι στην Αθήνα να τους μαζέψουν εγκαίρως….

— Σοκ προκαλεί στο στρατόπεδο Γκρούεφσκι η διαπίστωση ότι εκτός από την Ελλάδα έχει απέναντί του μια ακόμη ευρωπαϊκή χώρα, τη Βουλγαρία. Και εάν στις Βρυξέλλες μπορεί κάποιοι να τα έβαζαν με τη χώρα μας θεωρώντας ότι αποτελεί ιδεοληψία της Αθήνας η διαφορά για το όνομα, το γεγονός ότι και η Βουλγαρία εγείρει τα ίδια προβλήματα σε σχέση με τα Σκόπια, προκαλεί κάτι παραπάνω από προβληματισμό.

— Έχει προκαλέσει λοιπόν έντονη ανησυχία στα Σκόπια το γεγονός ότι στις Βρυξέλλες έχει διακινηθεί από τη Σόφια κείμενο που αναφέρεται σ’ αυτά ως «FYROM», επισημαίνεται ότι δεν υπάρχει ο λεγόμενος «μακεδονικός» λαός, ότι η «μακεδονική ταυτότητα πλαστογραφήθηκε από τον Τίτο» και ότι οι εκπρόσωποι της βουλγαρικής ταυτότητας εξοντώθηκαν (στο έδαφος της νυν πΓΔΜ) κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο πρώην πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μαρίν Ράικοφ, στον οποίο αποδίδεται και η πατρότητα του εγγράφου, δεν αρκείται στην ιστορική αναδρομή αλλά περιγράφει και τη στάση της πΓΔΜ έναντι των γειτόνων της. Και αναφέρεται στην έλλειψη αφοσίωσης στις υποχρεώσεις που ανέλαβε το 1999 με την Κοινή Δήλωση των ηγετών πΓΔΜ και Βουλγαρίας αλλά και με την Ενδιάμεση Συμφωνία Ελλάδας - πΓΔΜ…

— Κάτι ωραίο ακούστηκε στην προεκλογική εκστρατεία της Γερμανίας από τον ηγέτη των γερμανών σοσιαλδημοκρατών Γκάμπριελ ο οποίος ζήτησε να παραδειγματιστεί η Ελλάδα από το παράδειγμα της μεταπολεμικής Γερμανίας. Ξέρετε ποιο είναι αυτό; Μετά τον πόλεμο σε όλους τους πλούσιους Δυτικογερμανούς είχε επιβληθεί φόρος ίσος με το 50% της περιουσίας τους, στην αξία που είχε το 1948, και θα έπρεπε να καταβληθεί σε διάρκεια 30 ετών… Φαντασθείτε να υπήρχε υποψία στην Ελλάδα ότι θα εφαρμοζόταν τέτοιο μέτρο. Θα φράκαρε η έξοδος της μαρίνας της Βουλιαγμένης από σκάφη γεμάτα μετρητά…

— Διαβάσαμε με πολύ ενδιαφέρον ότι το τουρκικό υπουργείο Πολιτισμού έδωσε τις άδειες για τη συνέχιση αρχαιολογικών ανασκαφών σε διάφορες περιοχές της Τουρκίας στις οποίες συμμετέχουν και ξένες αποστολές. Έτσι είδαμε την αμερικανική, τη γαλλική, τη γερμανική, τη βελγική, την ιαπωνική, τη βρετανική, τη σουηδική, την ιταλική και άλλες αποστολές να αναλαμβάνουν τις αρχαιολογικές ανασκαφές σε περιοχές που άνθησε ο ελληνικός πολιτισμός της Ιωνίας. Μετά θυμηθήκαμε τις περίφημες συμφωνίες χαμηλής πολιτικής που μας ξεφούρνιζε ο Γ. Παπανδρέου με τον αείμνηστο Ι. Τζεμ που περιλάμβαναν και συνεργασία σε αρχαιολογικές ανασκαφές. Αλλά όπως καταλαβαίνετε οι Τούρκοι έβαλαν πάγο σε κάθε ιδέα για ελληνική συμμετοχή σε ανασκαφές στη Μικρά Ασία…
— Προβλέπω νέο «σκοπιανό», αυτή τη φορά των χριστιανικών κρατών των Βαλκανίων με το μουσουλμανικό στοιχείο του Κοσόβου και αντικείμενο την καταγωγή του Μεγάλου Κωνσταντίνου. Στην Πρίστινα, λοιπόν, γίνεται μεγάλο «επιστημονικό» συνέδριο με θέμα «Το Διάταγμα των Μεδιολάνων και ο Μέγας Κωνσταντίνος», με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 1.700 χρόνων από το Διάταγμα των Μεδιολάνων και καθώς οι Αλβανοί και οι Κοσοβάροι υποστηρίζουν ότι ο Μέγας Κωνσταντίνος ήταν Ιλλυριός από το Κόσοβο. Δεν ξέρω αν ικανοποιεί τους Αλβανούς να διεκδικούν την «πατρότητα» του Μεγάλου Κωνσταντίνου αλλά η ιστορία γράφει ότι η καταγωγή του ήταν αρκετά μακριά από το Κόσοβο, στη χριστιανική (σερβική) Νις…

— Δεν είδαμε καλό δείγμα γραφής από τον νέο αλβανό πρωθυπουργό Έντι Ράμα. Στο κυβερνητικό πρόγραμμα που κατέθεσε περιλαμβάνεται και το «Τσάμικο», το οποίο εντάσσει πλέον επίσημα στην κυβερνητική πολιτική του. Το πρόγραμμα που παρουσίασε στη Βουλή μόλις πήρε την εντολή κυβέρνησης, αναφέρεται στο θέμα των «Τσάμηδων» με τη δέσμευση ότι η κυβέρνησή του θα κάνει ό,τι είναι αναγκαίο για να δικαιωθεί η υπόθεσή τους ακόμη και αν χρειασθεί να φθάσουν στα διεθνή δικαστήρια…

www.paron.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: