ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ
Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης, Υπεύθυνος για Θέματα Εκπαίδευσης και Νεολαίας
Μέσα στο 2009, η Κυπριακή Βουλή (κατόπιν εισήγησης της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας - 7 Ιουλίου), ενέκρινε, ανάμεσα σε άλλους, τροποποιητικό κανονισμό σύμφωνα με τον οποίο καθιερώνεται η Δεκάτη Τρίτη Μαρτίου ως «Ημέρα μνήμης ηρώων μαθητών» της Κύπρου.
Η εκπαιδευτική κοινότητα και σύσσωμος ο Ελληνισμός της Κύπρου, με την ευκαιρία της αυριανής «Ημέρας μνήμης ηρώων μαθητών», αποτίει ελάχιστο φόρο τιμής στους εφήβους, που έπεσαν στο πεδίο της τιμής για τη λευτεριά της Πατρίδας ή που αγωνίστηκαν για τον ίδιο ιερό σκοπό και πέθαναν, μετά τον υπέροχο Απελευθερωτικό Αγώνα της ΕΟΚΑ. Επιβάλλεται σήμερα η νεολαία μας, που κάθε άλλο παρά ακολουθεί τ’ αχνάρια εκείνων των παιδιών, να ξαναζήσει εκείνες τις στιγμές εθνικής ανάτασης και περηφάνιας, και να ξαναφέρει στη μνήμη της τα παλληκάρια, που έδωσαν τη ζωή τους ιερή προσφορά στο θυσιαστήρι της λευτεριάς και της Ένωσης με τη Μάνα Ελλάδα.
Τα βλαστάρια εκείνα, αψηφώντας κινδύνους, στερήσεις και βάσανα, απάντησαν «παρόντα» στο κάλεσμα του Αρχηγού για λευτεριά. Ας μετατραπεί το αυριανό μνημόσυνο των νεαρών ηρώων και αγωνιστών σε εθνική κολυμβήθρα για την αναβάπτιση όλων μας. Ας αποτελέσει ευκαιρία επανάληψης του όρκου ότι θα συνεχίσουμε τον αγώνα που εκείνοι άφησαν ημιτελή, μέχρι να φιλήσει στοργικά ολόκληρο το νησί μας η χιλιάκριβη λευτεριά.
Σήμερα οι νέοι μας, όχι εξ υπαιτιότητός τους, φαίνεται ότι έχουν απομακρυνθεί από τα ιδανικά εκείνης της γενιάς και, αντ’ αυτού, παρουσιάζουν πολύ συχνά αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά. Τα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας καθημερινά σχετικά με τις επιδόσεις των νέων μας (κάπνισμα, ναρκωτικά, οινοπνευματώδη, βία, φυγοστρατία και άλλα ανομολόγητα), επιβεβαιώνουν την ηθική διάβρωση και την κατρακύλα, που συντελείται με ταχείς ρυθμούς στους κόλπους της νεολαίας. Και φαίνεται ότι η κατρακύλα θα συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς. Δυστυχώς, σήμερα οι νέοι μας διαπαιδαγωγούνται στις καφετερίες, στα σφαιριστήρια, στις δισκοθήκες και αλλαχού. Είναι καιρός, η Παιδεία μας να επ-ανα-προσ-ανατολιστεί προς την καλλιέργεια των ηθικών και εθνικών αξιών της γενιάς του ’50 και κάθε ενέργειά της να είναι σάλπισμα ελευθερίας και αγάπης προς την πατρίδα, τις παραδόσεις μας, τις ελληνικές μας ρίζες, τα ήθη και τα έθιμά μας, την απελευθέρωση των κατεχομένων εδαφών μας. Η νεολαία χρειάζεται ιδανικά και πρότυπα. Πρέπει ν' αποτρέψουμε την εθνική χαλαρότητα, τον ηθικό ξεπεσμό, την υποταγή στα τετελεσμένα της εισβολής και της κατοχής. Σαν πρώτο βήμα, η Κυπριακή Βουλή καθιερώνει από φέτος, σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, την «Ημέρα μνήμης ηρώων μαθητών». Για να μάθουν οι νέοι μας ποιος ήταν ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης και ο Πετράκης Γιάλλουρος, ο Ηλίας Παπακυριακού και ο Ανδρέας Παρασκευάς, ο Παναγιώτης Κάσπης και ο Παναγιώτης Τουμάζος, ο Αριστείδης Χαραλάμπους, και άλλοι μαθητές, που έδωσαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του αγώνα της ΕΟΚΑ, για την ελευθερία της Κύπρου και την Ένωσή της με τη Μητέρα Ελλάδα. Για να μάθουν οι νέοι μας ποιοι ήταν εκείνοι που θυσιάστηκαν, όπως ο Πανίκος Δημητρίου από την Αμμόχωστο, που συνθλίβηκε από βρετανικό τεθωρακισμένο στην περιοχή των Βάσεων Ακρωτηρίου, κατά τη διάρκεια μαθητικής αντικατοχικής εκδήλωσης το 1974. Θα μπορούσε, ταυτόχρονα, να τελείται και ένα ετήσιο μνημόσυνο στη μνήμη όλων αυτών, για ν' αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση. Αλλά, οι μαθητές και οι νέοι μας, ταυτόχρονα, θα πρέπει να γνωρίζουν για το Ενωτικό Δημοψήφισμα της 15ης Ιανουαρίου 1950, για τα Οκτωβριανά του 1931, για τη συμμετοχή των Κυπρίων στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά και σε όλους τους αγώνες του Έθνους από το 1821. Όσα έχουν ειπωθεί πιο πάνω είναι γιατί δεν πρέπει να διαγράψουμε την ιστορία μας και να σβήσουμε την εθνική μας μνήμη, για να ικανοποιήσουμε τους ξένους και για να μη δυσαρεστήσουμε τους Τούρκους, που αδίστακτα επεκτείνουν και εδραιώνουν τα τετελεσμένα της εισβολής και κατοχής. Οι ξένοι κατακτητές και οι Τούρκοι εισβολείς συμπεριφέρονται χωρίς οίκτο προς τους εθνικά ασπόνδυλους και προς τους δουλοπρεπείς.
Πηγή : http://www.sigmalive.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου