Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012

Θα αλλάξει κάτι στην οικονομική μας θεώρηση;


Του Νίκου Χιδίρογλου
Όλοι θυμόμαστε τις αντιδράσεις στον Πειραιά (Μίχας, Φασούλας, ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ και συνδικαλιστές όλων των αποχρώσεων), όταν προεκλογικά το 2009, ανακοινώθηκε η έλευση της COSCO στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Κι όμως, οι Κινέζοι τα πάνε άριστα. Το 2010, διακίνησαν στον Πειραιά, 680.000 κοντέινερς. Τo 2011, 1.800.000 και το πρώτο εξάμηνο του 2012, 1.000.000. Στόχος τους για το 2012 τα 2.000.000, όπως λένε και εργάζονται σκληρά για να φτιάξουν το Terminal 3. Αλήθεια, που είναι όσοι άκριτα διαμαρτύρονταν το 2009, θέτοντας σε κίνδυνο την επένδυση;
Οι Κινέζοι εργάζονται σαν τα μυρμήγκια. Όπως λέει σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ευρωπαϊκό πρακτορείο Euroactiv (στον Νίκο Λαμπρόπουλο και στον Σαράντη Μιχαλόπουλο) ο Κινέζος πρέσβης, Ντου Κουιβέν, έχει κλείσει ραντεβού με τη μισή κυβέρνηση η οποία προέκυψε από τις εκλογές της 17ης Ιουνίου. Το έχει πάρει ζεστά να βοηθήσει. Και επί των ημερών του, οι ελληνικές εξαγωγές στην Κίνα, έχουν αυξηθεί κατακόρυφα. Μόνο το 2011, οι εξαγωγές ελληνικού οίνου στην Κίνα, αυξήθηκαν κατά 200%. Και φέτος, για κρασί και λάδι, νέα κατακόρυφη άνοδος κατά 100%. Μόνο τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2012, οι ελληνικές εξαγωγές προς την Κίνα αυξήθηκαν κατά 260%! Οι προοπτικές, ειδικά για το λάδι μας, είναι πολύ καλές. Και όπως λέει ο Κινέζος πρέσβης, το ελληνικό κρασί άργησε να πάει στην Κίνα. Οι Ιταλοί, οι Γάλλοι και οι Ισπανοί ήταν ήδη εκεί. Κάλλιο αργά παρά ποτέ όμως, καθώς μπήκαμε σε μια αγορά με 1,3 δις καταναλωτές.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί επίσης, ότι κινεζική εταιρεία που εδρεύει στην Αθήνα, έχει υπογράψει συμφωνίες για εξαγωγή ελληνικού μαρμάρου στην Κίνα στα επόμενα δύο χρόνια, ύψους 500.000.000 ευρώ! Και οι Κινέζοι πήγαν και στην Καστοριά, όπου συμφώνησαν για συνεργασία με τέσσερις εταιρείες δερμάτινων ειδών. Τέλος, ο αριθμός των Κινέζων τουριστών που έφτασαν στη χώρα μας, αυξήθηκε κατά 60%. Και κάποιοι αχαρακτήριστοι εξ αριστερών, ήθελαν το 2009 να μπλοκάρουν την επένδυση της COSCO στον Πειραιά! Αν οι Κινέζοι δεν ήταν «ψύχραιμοι», σήμερα θα «κλαίγαμε», όπως «κλάψαμε» για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης, που ο ανεκδιήγητος ΓΑΠ, μαζί με τους αμερικανόδουλους της Σόφιας ακύρωσαν, με το σιγοντάρισμα εδώ του ΣΥΡΙΖΑ, που τότε θυμήθηκε την... οικολογία!
Με την Κίνα, θα ήταν ηλιθιότητα να παίξουν κάποιοι. Ο Πειραιάς αλλά και άλλα ελληνικά λιμάνια, μπορούν να γίνουν οι πύλες της Κίνας στην Ευρώπη. Αυτό, θα αποφέρει κέρδη και θέσεις εργασίας. Η μεγάλη αυτή χώρα, έχει τη δυνατότητα, αν φερθούμε έξυπνα, να απορροφήσει όλες μας τις εξαγωγές. Μιλάμε για μια χώρα, τη νούμερο δύο οικονομία στην κόσμο, σε τρία πανεπιστήμια της οποίας, μεταξύ των και αυτό του Πεκίνου, υπάρχουν τμήματα ελληνικών σπουδών. Αλλά, οφείλουμε να επιδείξουμε σοβαρότητα. Θέλουν μεταφορές; Ας πάρουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο Έλληνας φορολογούμενος, μόνο ζημιές και πολύ μέτριες υπηρεσίες πληρώνει για τα τραίνα μέχρι τώρα, για να μην φωνάζουν οι συνδικαλιστές και όσοι λυμαίνονται τις κρατικές προμήθειες.
Καιρός λοιπόν να δούμε το μέλλον. Και το οικονομικό μας μέλλον, περνάει και από την Κίνα, η οποία σημειωτέον, δεν έχει τις καλύτερες σχέσεις με την Άγκυρα...
www.elkosmos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: