Κυριακή 17 Ιουλίου 2011

Ο Τούρκος πρόξενος εμπόδιο στον έρωτα και το γάμο τους

Ρεπορτάζ Μελαχροινή Μαρτίδου

«Aγαπηθήκαμε με την Περβίν πριν 6 μήνες όταν  την συνάντησα στην Κεσάνη Τουρκίας. Ο έρωτάς μας ήταν κεραυνοβόλος και η απόφασή μας να παντρευτούμε και να είμαστε μαζί για πάντα είναι οριστική», είναι η εξιστόρηση ενός κοινότυπου love story που δεν θα είχε ιδιαίτερη αξία αν δεν έμπαινε ως εμπόδιο στην εξέλιξή του ο γενικός πρόξενος της Τουρκίας στη Κομοτηνή. Η Περβίν είναι Ελληνίδα μουσουλμάνα από την Κομοτηνή, χωρισμένη με ένα αγοράκι και θέλει να ξαναφτιάξει την ζωή της. Εργάζεται ως αποκλειστική οικιακή βοηθός στο σπίτι του Τούρκου προξένου Μουσταφά Σαρνίτς. Όταν έμαθε ο πρόξενος την σχέση της, κάλεσε την κοπέλα και είπε ότι είναι αντίθετος στο να παντρευτεί τον Μουσταφά Γκιουλβερέν αν και είναι Τούρκος υπήκοος. Μάλιστα για το ποιόν του υπήρξε ολόκληρη ιερά εξέταση, ενώ του εκτόξευσε κατηγορίες ότι «δουλεύει για το ελληνικό παρακράτος» κλπ.Η κοπέλα που βρήκε τον άνθρωπό της δεν θέλει να τον χάσει, αλλά της είναι και απαραίτητη η δουλειά της αφού από τα 1000 ευρώ αμοιβή που έχει τα 600 πηγαίνουν σε δάνειο για την απόκτηση του σπιτιού της, νοιώθει ιδιαίτερα σφιγμένη. Κλαίει, ψυχολογικά έχει ταλαιπωρηθεί και βλέπει ότι κινδυνεύει η ευτυχία της, ενώ μπορεί από την μια μέρα στην άλλη να βρεθεί άνεργη κι αυτό γιατί απλά αγάπησε ένα άνδρα. Στις επαγγελματικές της υποχρεώσεις είναι άψογη. Η ίδια δεν μπορεί να δώσει κάποια εξήγηση. Ο αρραβωνιαστικός της μας δείχνει την βέρα του. Έχουν συμφωνήσει και οι δικοί του από την Τουρκία για τον γάμο. Όλα είναι έτοιμα αλλά δέχεται την ψυχολογική πίεση της αρραβωνιαστικιάς του που από την μια στιγμή στην άλλη βρέθηκε μετέωρη επαγγελματικά, ενώ δέχεται και πολλές πιέσεις.

«Ο Τούρκος πρόξενος κάνει πολλές διακρίσεις μέσα στην ίδια την μειονότητα, αυτό απέδειξε η έρευνα που έκαναν στο σύντομο διάστημα της παραμονής μου», θα μας πει, κάτι που δημιουργεί πολλά προβλήματα. Αυτά δεν τα γνωρίζουν στην Τουρκία. «Πήρα τηλέφωνο στο υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας, είπα ότι ελέγχει την προσωπική ζωή της υπαλλήλου του, ότι είναι αντίθετος στο να παντρευτούμε. Είπα ότι έκανε κι έλεγχο στην ζωή μου. Μου ζήτησε και προσκόμισα το ποινικό μου μητρώο που είναι πεντακάθαρο, μου ζήτησε τα δακτυλικά μου αποτυπώματα, καθαρά από την αστυνομία που του τα έφερα, φωτοτυπία της ταυτότητάς μου και μια φωτογραφία. Ήθελαν να κάνουν έρευνα τι άνθρωπος είμαι. Δεν του άρεσα είναι προφανές, αλλά που ζούμε στο να εξουσιάζει την βούληση της γυναίκας μου», αναρωτιέται ο άνθρωπος.
«Μετά από όλα αυτά πριν 3 μέρες σταμάτησαν την γυναίκα μου από την δουλειά. Ντρέπομαι σαν Τούρκος γι΄ αυτά που κάνει ο κ. Σαρνίτς, που παρεμβαίνει με τέτοιο τρόπο στην προσωπική μου ζωή, που απορώ γιατί το κάνει. Ο Θεός να τον τιμωρήσει», λέει αγανακτισμένος ο 38χρονος που για να μην χάσει τον άνθρωπό του είναι αποφασισμένος να ζήσει και στην Κομοτηνή. Μας εξιστορεί τα γεγονότα αναλυτικά, ενώ τα έχει γραμμένα και σ΄ ένα χαρτί στα τουρκικά που μας το προσκομίζει. «Εγώ με την γυναίκα μου δεν πρόκειται να χωρίσουμε. Μέχρι θανάτου θα είμαστε μαζί. Εκτός από τον Θεό δεν θα μας χωρίσει κανένας. Αν επιμείνει θα πάω το θέμα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων», λέει. και συμπληρώνει: «Δούλευε ως οικιακή βοηθός στο σπίτι του Τούρκου προξένου πέντε χρόνια και δεν πήρε ούτε μια μέρα άδεια. Πήγαινε στις 7 το πρωί κι έφευγε πολλά βράδια στις 2 η ώρα τα ξημερώματα αφού το σπίτι είχε αυξημένες υποχρεώσεις. Τώρα την σταμάτησε και δεν μπορεί να πάρει ούτε τα προσωπικά της αντικείμενα».
Η Περβίν συμφωνεί, λατρεύει τον άνθρωπο που της δείχνει απλόχερα την αγάπη του και δεν τον θυσιάζει για οποιαδήποτε εργασία. Ήταν το πιο έμπιστο πρόσωπο του Μουσταφά Σαρνίτς, αυτή που ετοίμαζε τα πάντα στο σπίτι του έχοντας την αποκλειστική ευθύνη να είναι όλα στην εντέλεια.
«Εσείς που ξέρετε τον κ. Σαρνίτς τόσο καλά, γιατί εναντιώνεται στην οικογενειακή σας αποκατάσταση» την ρωτούμε, αλλά δεν μπορεί να δώσει μια συγκεκριμένη εξήγηση. «Τον ενόχλησε μάλλον ότι ο Μουσταφά είναι δημοσιογράφος, ότι ερευνά και ψάχνει, ότι θέλει να μείνει μαζί μου στην Κομοτηνή», θα πει και τον αγκαλιάζει τρυφερά. Η δημοσιοποίηση της ιστορίας τους φέρνει στο φως μια άλλη πτυχή του χαρακτήρα του Τούρκου προξένου που …παντού βλέπει πράκτορες των Ελλήνων.



Πηγή ; http://www.xronos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: